Integration mot programleverantör (ERP)
Leksands Sparbank har integration mot nedan angivna programleverantörer (ERP, Enterprise Resource Planning). Denna integration innebär att du skapar betaluppdrag i ditt program, sedan skickas det automatiskt till banken där du godkänner betalningsuppdraget i din internetbank. När betalningen blivit utförd skickas återrapporteringen automatiskt till programleverantören. Om du får inbetalningar via Bankgironummer kommer även dessa att skickas automatiskt till programleverantören. Banken skickar även ett kontoutdrag en gång per dygn för de konton du valt att ansluta till tjänsten.
Det är möjligt att få integration med följande programleverantörer:
- Fortnox
- Visma AutoPay
Tjänsten kostar 750 kr per år. En kostnad som du snabbt sparar in i tid.
Så här ansluter du dig
Du som vill ha en integrering av dina betalningar och kontoutdrag med någon av ovan programleverantörer kan kontakta vårt kundcenter i Leksand på 0247-886 00, eller uppsöka ett av våra bankkontor. Närmaste kontor finner du här.
För att anslutningen ska gå så smidigt som möjligt behöver du förbereda med följande uppgifter (gäller endast för Fortnox).
Observera att du behöver vara firmatecknare för att kunna teckna avtal.
Vill du veta mer konkret hur tjänsten fungerar och hur den hjälper dig att automatisera och digitalisera ditt arbete kan du med fördel läsa ett reportage vi gjorde med vår företagskund Bissacc i Mora. Du hittar det här.