Kontakta oss
Varmt välkommen att kontakta oss via telefon, Internetbanken, mejl och våra kontor.
Öppettider kontor i Leksand, Rättvik och Djurås
Måndag–onsdag 10.00–15.00
Torsdag 10.00–18.00
Fredag 10.00–15.00
Förbokade möten med rådgivare även före och efter ovanstående tider.
Avvikande öppettider 2025
Skärtorsdagen 17/4: Öppet kl 10–13
Långfredagen 18/4: Stängt
Annandag påsk 21/4: Stängt
Valborgsmässoafton 30/4: Öppet kl 10–13
Första maj 1/5: Stängt
Dag före Kristi Himmelfärd 28/5: Öppet kl 10–13
Kristi Himmelfärd 29/5: Stängt
Sveriges nationaldag 6/6: Stängt
Midsommarafton 20/6: Stängt
Alla helgons afton 31/10: Öppet kl 10–13
Julafton 24/12: Stängt
Juldagen 25/12: Stängt
Annandag jul 26/12: Stängt
Nyårsafton 31/12: Stängt
Dag före midsommarafton stänger vi klockan 15. Dag före julafton, nyårsafton och röd dag stänger vi klockan 13, med undantag för dagen innan nationaldagen då vi har öppet som vanligt. Stängt på midsommarafton, julafton, nyårsafton och röda dagar.
Boka eller avboka möte?
I Internetbanken bokar du enkelt möte med oss. Se lediga mötestider direkt och välj själv hur du vill mötas – via telefon, videomöte eller på kontor.
- I appen eller Internetbanken hittar du Boka rådgivningsmöte under Kundservice. Där ser du tillgängliga dagar och tider att välja bland.
- Om du behöver avboka ett möte kan du göra det själv i Internetbanken under "Pågående ärenden", ringa oss eller skicka ett meddelande.
Du kan också boka möte med oss via telefon, mejl eller genom att besöka ett av våra kontor.
Nå oss på det sätt som passar dig
Via Internetbanken
- Boka eller avboka möte enkelt själv
- Skicka din fråga i ett meddelande
Ring oss
- Kundcenter 0247-886 00 (alla vardagar kl 7–20)
- Självservice via telefon 0771-22 11 22 (alla dagar, dygnet runt)
- Spärrservice och fler telefonnummer
- För företag eller förening
Mejla oss
Välkommen till Ingen vanlig bank.
Hos oss får du de banktjänster du behöver för en trygg och hållbar ekonomi, oavsett om det handlar om sparande, lån eller försäkringar. När du blir kund hos oss är du också med och skapar en starkare bygd — vi återinvesterar i vårt verksamhetsområde för att bidra till ett attraktivt och hållbart Dalarna.
Våra kontor
Support och spärrservice
Digital support 0771-97 75 12
Teknisk support och guidning i bankens digitala tjänster. Öppet dygnet runt, alla dagar. Perfekt när vårt eget kundcenter är stängt. De kan dock inte hjälpa dig med specifika kundfrågor.
Mobilt BankID support 010-49 49 188
Vid frågor och support om Mobilt BankID och BankID på fil och kort. Öppet alla dagar 7–23.
Spärrservice och bedrägerier 08-411 10 11
Spärr av kort, säkerhetsdosa och BankID.
För företag och föreningar
Kundcenter
Kundcenter 0247-886 00 (alla vardagar kl 7–20)
Digital kundtjänst
Som företagskund kan du skicka frågor, dokument och önskemål om förändringar i produkter eller tjänster online via vår digitala kundtjänst.
För företag
För föreningar
Entercard (betal- och kreditkort).
- Support och spärr: 08-737 12 00
- Digital Support: 0771-97 75 12
- Kontakt gällande kortreklamationer och bedrägerier: 08-737 10 60, kl 09.00-17.00
Spärrservice (övriga betalkort).
08-737 10 60, kl 09.00-17.00
Bankgirot
08-737 10 60, kl 09.00-17.00
Elektroniska betalningar
08-737 10 60, kl 09.00-17.00