Om du efter omprövning av bankens kundklagomålsansvarige fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till följande ställen:
Konsumentvägledaren i din hemkommun
Lämnar kostnadsfritt information och råd i bank- och försäkringsfrågor.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215, 104 51 Stockholm, telefon 0200-22 58 00
Lämnar kostnadsfritt upplysningar och råd i bank- och finansfrågor.
www.konsumenternas.se
Konsumenternas försäkringsbyrå
Box 24215, 104 51 Stockholm, telefon 0200-22 58 00
Lämnar konstadsfritt upplysningar och råd i försäkringsfrågor.
www.konsumenternas.se
Personförsäkringsnämnden
Box 24067, 104 50 Stockholm, telefon 255 787 20
Personförsäkringsnämnden avger på begäran av försäkringstagaren i egenskap av konsument rådgivande yttrande i tvister mellan försäkringstagare och försäkringsbolag inom sjuk-, olycksfall- och livförsäkringar i de fall det krävs medicinska bedömningar.
www.forsakringsnamnder.se
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Box 174, 101 23 Stockholm, telefon 08-508 860 00
ARN är en statlig myndighet som fungerar ungefär som en domstol och har som huvuduppgift att pröva tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Anmälan görs av konsumenten. ARN lämnar rekommendationer på hur en tvist bör lösas.
www.arn.se
Allmän domstol, Domstolsverket
551 81 Jönköping, telefon 036-15 53 00
Ett ärende kan alltid hänskjutas till rättslig prövning vid allmän domstol.
www.domstol.se
Här skriver du ut hur du gör när du är missnöjd med vårt svar (pdf)